1. Do not share user accounts! Any account that is shared by another person will be blocked and closed. This means: we will close not only the account that is shared, but also the main account of the user who uses another person's account. We have the ability to detect account sharing, so please do not try to cheat the system. This action will take place on 04/18/2023. Read all forum rules.
    Dismiss Notice
  2. For downloading SimTools plugins you need a Download Package. Get it with virtual coins that you receive for forum activity or Buy Download Package - We have a zero Spam tolerance so read our forum rules first.

Buy Now a Download Plan!
  3. Do not try to cheat our system and do not post an unnecessary amount of useless posts only to earn credits here. We have a zero spam tolerance policy and this will cause a ban of your user account. Otherwise we wish you a pleasant stay here! Read the forum rules
  4. We have a few rules which you need to read and accept before posting anything here! Following these rules will keep the forum clean and your stay pleasant. Do not follow these rules can lead to permanent exclusion from this website: Read the forum rules.
    Are you a company? Read our company rules

MY MOTION SIMULATOR

Discussion in 'DIY Motion Simulator Projects' started by minoa3000, Sep 26, 2007.

1. minoa3000

minoa3000 New Member

Balance:
    1Coins
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    hello i am from TENERIFE (canary islands)

this is my machine . only seat

http://www.youtube.com/watch?v=Yyeaf0Y2bW8

sorry i`m spanish , i dont speak inglish :(

is posible use google traslator sorry

today my friend presents two actuators olds .
    i need cleaned :(
    http://www.youtube.com/watch?v=kmIpXY5AxMU

i need you please, what electronic is best?

thanks
  2. Bordogna

Bordogna New Member

Occupation:
    Karting Engines
    Balance:
    - 30Coins
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Spanish

Hola Minoa 3000!
    yo soy un argentino que vive en USA, con el ingles me la rebusco bastante, pero estoy como vos, con poca informacion, estoy haciendo lo mismo que vos, por lo que he visto, el mejor software es el de x-sim para el rock'n ride, en los videos que aparecen se ven muy reales los movimientos, estoy tratando de contactarme con gente de este foro que habla ingles para ver si podemos comprar la plaqueta de electronica lista como para conectar los cilindros neumaticos, en cuanto tenga alguna noticia te escribo, pero si vos tienes alguna novedad te pido encarecidamente que me ayudes tambien,-
    te mando un abrazo desde aqui y estamos en contacto,mi correo es danielbordogna arroba jotmailpuntocom.-
  3. minoa3000

minoa3000 New Member

Balance:
    1Coins
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    hola bordogna
    yo he pedido la valleman , y de momento buscando valvulas , pero son carisimas, tu que estas por usa , ¿ has mirado valvulas 5/3 que precio pueden tener?
    por aqui me psaron una pagina de usa pero no me contestasn.
    un saludo
  4. AThilA

AThilA New Member

Balance:
    - 60Coins
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Hola minoa3000 que tal.

Yo soy de Venezuela y he decidido iniciar mi proyecto para hacer la una motion simulator.

He estado leyendo por todos lados y he podido observar los diferentes tipos de mecanicas diferentes.

Yo quiero hacer uno que me sirva para simuladores de aviones y de carros tambien.

Lo que no he podido conseguir a ciencia cierta es alguna guia para un aprendiz como yo :D

Algo que te quiero preguntar, vi tus videos y note que usas un compresor y hace mucho ruido, que se puede usar que no genere tanto ruido y sea eficiente al mover los neumaticos.

Otra pregunta es cuantos neumaticos me recomiendas yo analizando mi proyecto quiero usar 3 uno que seria el que moviera atras y adelante y dos para controlar el movimiento lateral.

En cuanto a la circuiteria controladora de todos estos neumaticos que me recomiendas.

Gracias de antemano.
    Espero que me puedas ayudar y que de igual manera yo pueda ayudarte
  5. berty

berty Member

Balance:
    164Coins
    Ratings:
    +11 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    Arduino
    Good inspiration. ;)